Top

Life Saga

Spirulina – o algă de culoare verde-albăstrui, incredibil de benefică pentru sănătate, dar de cele mai multe ori neînțeleasă sau omisă când vine vorba de includerea sa în categoria Superalimentelor. Întâlnită în diferite colțuri ale lumii, din Mexic, până în Africa sau chiar Hawaii, această algă este renumită pentru aroma sa puternică și pentru profilul său nutrițional.

1. Detoxifică corpul de metale grele (chiar și Arsenic)

Efectele arsenicului reprezintă o reală problemă în diferite colțuri ale lumii, unde oamenii sunt expuși acestei toxine prin apa pe care o beau. Rezultatele unui studiu în care li s-a administrat extract de spirulină (250mg) și zinc (2mg), de două ori pe zi, unui număr de 24 de participanți otrăviți cu arsenic, au fost comparate cu cele obținute prin administrare unui medicament placebo unui număr de 17 participanți aflați în aceeași situație. Astfel, s-a observat că participanții cărora li s-a administrat Spirulină au experimentat o scădere de 47% a cantității de arsenic din sânge.

2. Eliminarea Candidei

Conform cercetătorilor, Candida reprezintă un microb întâlnit des în mucoasa orală, gastrointestinală și vaginală a indivizilor. Ce înseamnă acest lucru? Fără un echilibru sănătos al microflorei din organism, suntem mai susceptibili de a ne îmbolnăvi. Mai exact, sindromul intestinului permeabil și digestia improprie sunt conectate în mod direct de un dezechilibru al microflorei. Mai mult, Candida a devenit un semn distinctiv pentru cele mai multe boli autoimune de astăzi.

Din cauza optării pentru o dietă bogată în zahăr și ingrediente nenaturale, rezistența la microbi și medicamentele antifungice ineficiente, se poate observa o creștere semnificativă a infecțiilor comparativ cu 1980.

Din fericire, Spirulina este un ajutor de încredere. În mod specific, proprietăţile Spirulinei s-au dovedit a fi utile în creșterea florei bacteriale sănătoasă din intestine, care inhibă apariția Candidei. Adițional, proprietățile sale ce întăresc sistemul imunitar, ajută organismul să înlăture celulele Candida.

3. Îmbunătățește rata de apariție HIV/SIDA

Până nu demult, epidemiologii au încercat să descopere cauza ratei mici de apariție a Sidei în state precum Japonia sau Koreea. Unul dintre motive ar fi consumul ridicat de alge din zonele respective. Conform unei cercetări de trei luni aplicată pe pacienți cu HIV cărora li s-au administrat Spirulină, s-a descoperit faptul că aceasta nu are niciun efect advers și ajută în lupta împotriva infecțiilor și conduce la stagnarea HIV-ului.

4. Previne apariția cancerului

Spirulina are capacitatea atât de a preveni apariția celulelor canceroase, cât și de a controla nivelul de colesterol din sânge. Mai mult, Spirulina protejează măduva de efectele iradierii, ajută la eliminarea pe cale naturală a celulelor maligne din organism. De asemenea, acestă algă administrată intern, protejează organismul de acțiunea unor cancerigeni chimici cum ar fi fumul de țigară sau multe dintre E-urile alimentare.

5. Adjuvant în hipertensiune

Datorită capacității sale de a stabiliza circulația sângelui, Spirulina are efecte benefice și asupra inimii. Printre acestea se numără și prevenirea aterosclerozei și reducerea nivelui ridicat de colesterol din sânge. De asemenea, spirulina ajută la subțierea suprafaței aortei, previne astfel apariția unui infract.

Spirulina conţine şi un pigment, pe nume Ficocianina, care deține proprietăți antihipertensive. Aşa că, includerea de alge verzi-albastrui în regimul alimentar inversează disfuncția endoteliale în sindromul metabolic.

6. Conferă energie întregului organism

Analizând compoziția chimică a spirulinei, nu e de mirat că persoanele care o consumă regulat sunt plini de energie deoarece eliberează zahărul în sânge. Mai mult, Spirulina ajută la oxigenarea corespunzătoare cu sânge a celulelor, îmbunătățește coordonarea motorie, împiedică apariția leziunilor musculare.

7. Grăbește procesul de pierde în greutate

Dietele bazate pe alimente bogate în proteine, precum Spirulina, grăbesc procesul de pierdere în greutate şi reduc depozitele de grăsime printr-o varietate de mecanisme. Pentru că este nevoie de mai multă energie pentru a metaboliza, consumul de proteine ajută la menținerea țesutului muscular și contribuie la arderea grasimilor. Aceasta poate reduce, de asemenea, senzația de foame. Pentru a benefica cât mai mult de această proprietate, încercați să includeți spirulina la micul dejun, nu la cină.

În final, Spirulina este probabil unul dintre cele mai bogate alimente în nutrienți de pe planetă. Iar, odată inclus în alimentația zilnică devine un ajutor de încrederea în prevenirea bolilor dintre cele mai grave și des întâlnite.

Sursă: draxe.com

Reset Password